Monday, June 1, 2009

bisnes jus manggis

halo geng,

baru balik keje, tros online cos nak share ngn korg tentang bisnes baru yg ako join melalui vemmabuilder.com..
Pada asalnya ako sekadar daftar utk free member..bisnes ni tentang jual produk2 dari vemmabuilder iaitu produk2 berasakan jus manggis..

Ako disini bkn utk mengajak anda utk join bisnes ako (tapi kalo teringin buat duit, ape salahnye) sbb ako tao, korg mesti NYAMPAH!, MALAS!, BAZIR DUIT!, "BULE CAYE KE??", dan sebagainye..so..ako cume nak terengkan sket brg yg dijual:

Menurut sumber yang dipetik dari http://ms.wikipedia.org/wiki/manggis, manggis atau nama saintifiknya (Garcinia Mangostana) adalah pokok tropika malar hijau dan dipercayai berasal dari Kepulauan Sunda dan Maluku. Pokok manggis boleh tumbuh dari 7 hingga 25 meter dan menghasilkan buah berwarna ungu pekat yang boleh dimakan.

- Kulit manggis menghasilkan warna merah, dan amat sukar ditanggalkan. Manggis dibuka dengan mengopek bukannya dipotong. Buah manggis dipegang dengan kedua belah tangan, ditekan perlahan-lahan sehingga kulitnya terbelah. Selepas itu, ianya mudah untuk dibuka dan mengambil isinya.

- Baiklah, itu adalah artikel yang dipetik dari wikipedia. Mengenai khasiat pula, ianya amat berkhasiat terutama di bahagian kulit dalam manggis dan biji buah manggis. Secara tradisi kulit manggis dilumat-lumat dan digunakan untuk merawat penyakit seperti malaria, tibi, penyakit kulit, cirit-birit dan dysentry. Di Thailand, buah manggis dijemur dan dikeringkan untuk membuat bahan kosmetik seperti syampu, sabun untuk menghaluskan kulit dan mencegah penyakit kulit.

- Khasiat xantona iaitu bahan aktif dalam buah manggis dapat membantu pelbagai jenis masalah seperti alergi, resdung, lelah, pelbagai penyakit kulit seperti eczema, gatal-gatal, psoriasis, seborrhea, jangkitan kulat, luka-luka yang biasa pada mulut, melecur, selepas pembedahan, penyakit darah tinggi, kencing manis, lebihan kolesterol , keletihan, kekurangan darah, ulser, gastrik, saluran usus yang bengkak dan InsyaAllah pelbagai lagi masalah.




Faedah-Faedah Program Nutrisi VeMMA


Melindung dan menyokong jantung yang sihat*
Mengekalkan kesihatan kardiovaskular dan membantu membentuk sel darah merah yang sihat dan sistem saraf yang sihat.* Mengekalkan tahap asid amino homosisteina yang sihat* Melindungi sel dan membantu kandungan kolesterol pada tahap yang sihat.* Membekalkan vitamin B pada tahap yang sihat kepada jantung.* Merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang dengan kandungan lemak tepu dan kolesterol yang rendah, dan mengandungi asid folik, vitamin B6 dan Vitamin B12 yang dapat mengurangkan risiko penyakit vaskular


Menjadikan mata, kulit dan rambut lebih sihat
Menolong menjadi kulit, mata , gigi, gusi dan rambut lebih sihat.* Menolong menggalakkan kesihatan penglihatan, penglihatan pada malam, dan kesihatan mata.


Menjanakan tenaga yang mencukupi
Memainkan peranan dalam penyerapan dan metabolisme protein dan karbohidrat .* Membantu dalam penukaran tenaga dan dalam penjanaan tenaga dari glukosa.


Menyokong sistem pengimunan
Menyokong sistem pengimunan dan dengan meningkatkan fungsi sistem pengimunan.


Penghapus Radikal Bebas yang kuat
Satu antioksidan yang unggul dengan nilai ORAC yang paling tinggi. Antioksidan membantu badan menentang radikal bebas yang bahaya dan juga menggalakkan panjang umur sel.* Bukti saintifik menunjukkan bahawa penggunaan vitaman antioksidan boleh mengurangkan risiko sesetengah jenis kanser.***


Sistem Pencernaan yang sihat
Membantu menyokong sistem saluran usus yang normal dan sihat.*


Rumusan Bioavailable
Rumusan berbentuk cecair yang sedap lebih mudah diguna dan lebih bioavailable (sedia diserap oleh badan) daripada pil atau taplet.

ESSENTIAL MINERALS @ VeMMA


Sains telah memberitahu kita bahawa kesihatan jasmani adalah secara langsung bergantung kepada zat mineral yang diambil berbanding dengan faktor yang lain. * Zat mineral menolong menyokong kesihatan organ, tulang dan sistem pengimunan.*


Essential Minerals adalah mineral semulajadi berbentuk cecair yang unik.Essential Mineral mengandungi 100% mineral berbentuk ion dan menyokong aktiviti nyawa, ia dipekatkan menjadi bentuk yang paling kecil dan mudah diserap badan. Ingrediennya berpunca daripada sumber tumbuhan yang terbiar selama beribu-ribu tahun. Polinutrien semula jadi ini termasuk 65 jenis zat mineral mikro dan ultra mikro. Essential Minerals lazat rasanya dan mudah diambil oleh badan.


Tenaga Semula Jadi
Badan tidak dapat hidup tanpa zat mineral utama dari alam semula jadi. Pada halnya, kehadiran dan keseimbangan zat mineral dalam setiap sel badan adalah penting untuk kesihatan dan kebaikan anda.*


Menyempurnakan Diet Anda
Tubuh anda tidak dapat menghasilkan mineral yang diperlukan. Oleh itu, diet dan sumber tambahan ialah kunci untuk kesihatan badan. Namun demikian, kebanyakan diet yang bertujuan untuk kemudahan sahaja berkurangan zat mineral yang diperlu untuk mendapatkan tenaga, melindungi badan dari radikal bebas serta sokongan terhadap fungsi lain badan yang penting. * Jenama Essential Minerals ialah tambahan mineral cecair yang paling laris di Amerika Utara dengan jualan sebanyak hampir 15 juta botol!

so...ape tggu lg..hihi

apepun layari http://bisnesmanggis.webs.com (taip sendiri..huhu)

No comments:

Post a Comment